Odpowiednia dieta dla osób posiadających problemy skórne

dieta dla osób z problemami skórnymi

Walka z różnego rodzaju problemami skórnymi czasem może trwać nawet przez długie lata. Próbujemy wówczas wszystkiego, aby je zwalczyć, na naszych półkach piętrzą się coraz to nowe preparaty kosmetyczne, a w domowej apteczce przybywa lekarstw i suplementów.

Jak się jednak okazuje – warto mieć świadomość tego, że to także i nasza dieta mocno wpływa na pojawianie się problemów skórnych. Wobec tego, jak powinny odżywiać się osoby z chorobami skóry? Co jeść, a czego unikać?


Dieta ma ogromny wpływ na kondycję skóry

Dermatolodzy zgodnie podkreślają, że te dwie kwestie są ze sobą powiązane. Zła dieta sprawia, że nasz układ odpornościowy jest osłabiony, a to sprzyja różnego rodzaju infekcjom skórnym i stanom zapalnym. To, co jemy wpływa też na mikroflorę jelitową – dlatego też coraz częściej mówi się, o korzystnym wpływie probiotyków nie tylko na sam układ pokarmowy, ale i między innymi na skórę. Podstawą jest jednak zmiana nawyków żywieniowych – dzięki zmianie na lepsze zyskamy nie tylko piękną skórę, ale i znacznie lepsze samopoczucie.


Ten artykuł Ciebie zainteresuje – Jak zmienić złe nawyki żywieniowe?


Co powinno znaleźć się w naszej codziennej diecie?

Warto uzupełnić codzienną dietę o nienasycone kwasy tłuszczowe omega – 3. Te substancje przede wszystkim pozwalają na szybszą regenerację skóry i sprawiają, że jest ona bardziej odporna na różnego rodzaju niesprzyjające warunki, ale i zmniejszają zaczerwienienia i obrzęki. Ich spożywanie zaleca się także osobom, których cera jest nadmiernie wysuszona. Substancje te są obecne na przykład w rybach.

Codzienną dietę warto też uzupełnić o przeciwutleniacze, które skutecznie pomagają w walce z wolnymi rodnikami. Dzięki przeciwutleniaczom można znacząco uelastycznić skórę, co ma szczególne znaczenie dla osób, które chcą skutecznie walczyć z oznakami starzenia się. Przeciwutleniacze można znaleźć w wielu popularnych warzywach i owocach – pomidorach, wiśniach, jabłkach czy też fasoli. Dodatkowo owoce i warzywa same w sobie stanowią ogromną bombę witaminową, dzięki której cały nasz organizm jest lepiej odżywiony, a także ma lepszą odporność na infekcje. Nie można więc o nich zapominać w codziennej diecie.


Ten artykuł Ciebie zainteresuje – Zielona herbata kontra Yerba Mate


Co na pewno trzeba wyeliminować z jadłospisu?

Pierwszą rzeczą, którą najlepiej wyeliminować całkowicie jest cukier. Można go znaleźć wszędzie – nie tylko w słodyczach, ale i w produktach mniej oczywistych jak keczup, a nawet niskiej jakości soki i napoje, które czasem stwarzają pozory dobrych dla zdrowia. Najlepiej wyeliminować też wszystkie te produkty, które są mocno przetworzone, zawierają sztuczne barwniki czy też konserwanty. Jeśli jakiś produkt ma bardzo długą datę przydatności do spożycia – to może już wzbudzić nasze podejrzenia.

Dodatkowo koniecznie trzeba wystrzegać się przyjmowania dużych ilości tłuszczu. Flagowym przykładem są tutaj fast foody i wszystkie te potrawy, które podczas przygotowania spędzają sporo czasu w głębokim tłuszczu. Dodatkowo warto też unikać tłustych serów, a mleko z dużą zawartością tłuszczu lepiej zamienić na chudsze. Jeśli już coś smażymy – warto wybierać oleje wysokiej jakości i na przykład postawić na zdrową oliwę z oliwek.


Artykuł powstał przy współpracy z Febumed

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*