Czy warto tuningować silnik samochodu?

jak tuningować silnik

Ofert tuningu znaleźć w internecie można dziesiątki. Oferty dodania mocy silnikowi zaczynają się od 30-40 %, niżej – to 15-20 % . Należy uświadomić sobie, że te maksymalne  są zwyczajnie nie do osiągnięcia.

Ale skoro internet przyjmie każdą ofertę , to czemu nie ? Ktoś z pewnością uwierzy.


Produkcja współczesnych aut opiera się na optymalizacji kosztowej konstrukcji . Oczywiście „zapas bezpieczeństwa” istnieje, ale nie przekracza on z reguły 15-20% oferowanych osiągów i – jak w łańcuchu – jest tylko taki, jak jest wytrzymałość konstrukcyjna najsłabszego elementu. Przykładowo : sprzęgła, sprężarki, czy skrzyni  biegów.

Oczywiście bywa i tak, że producentowi opłaca się poddać homologacji jedynie najmocniejszą jednostkę napędową, a inne programowo produkować obniżając ich osiągi w chipie, niż homologować wszystkie kolejne modele. Taką opcję specjalista bez trudu wykryje i „poprawi”.


Dowiedz się więcej! – Jak rozpoznać usterki zawieszenia?


Z autami wolnossącymi jest nieco inaczej. Precyzyjne zestrojenie silnika daje widoczną poprawę przyspieszeni w zakresie niskich i średnich obrotów, ale przyrostem ilością koni, odpowiadających z prędkość maksymalną zaimponować się nie da, a właścicielom aut imponuje to właśnie.

Precyzyjne zestrojenie silnika da na hamowni  wynik przyrostu mocy w granicach 15-19 %. To stosunkowo bezpieczne dla konstrukcji i dość satysfakcjonujące dla rozsądnego użytkownika.

A co z  LPG ? Tu strojenie silnika jest ABSOLUTNIE niezbędne. Nie wystarczy bowiem zamontowanie instalacji, bowiem sterownik silnika dążył będzie do zaprogramowanego dla i bazowego paliwa składu mieszanki, a to będzie o kilka procent za wysoko dla LPG. Dobry tuning LPG na hamowni podwoziowej da możliwość i zwiększenia mocy i zmniejszenia zużycia gazu.

Jednym słowem : można. Ale ostrożnie i bez nadmiernych oczekiwań.


Źródło zdjęcia – Designed by Freepik

1 Komentarz

  1. Na pewno nie w każdej sytuacji jest korzystne podnoszenie mocy silnika ponieważ może się to potem wiązać z szybszym zużyciem innych podzespołów. Na pewno warto przemyśleć taki zabieg przed nim się go zrobi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*