citymag zdrowieZdrowie & Uroda 

5 zwyczajów zdrowych ludzi, które zechcesz wprowadzić w życie


Chcesz być zdrowy? Chyba każdy człowiek na tak postawione pytanie odpowiada twierdząco. Niestety, na chęciach zazwyczaj się kończy, bo coraz więcej osób cierpi na choroby cywilizacyjne takiej, jak nadwaga, problemy z układem sercowo-naczyniowym, zespół suchego oka. Oto kilka zwyczajów, które pomogą ci zmniejszyć ryzyko.


Czego nie robią zdrowi ludzie? Nie spędzają całego dnia przed komputerem, zajadając niezdrowe przekąski i popijając je gazowanymi napojami. Nie nadużywają alkoholu, nie palą papierosów i nie stosują innych używek. Zmień już dziś swoje życie i przestań sobie szkodzić.


1. Znajdź sobie hobby

Ale niech to nie będą maratony serialowe ani gry komputerowe. Po całym dniu spędzonym w biurze twoje ciało błaga o ruch, skóra o dotlenienie a oczy o odpoczynek. Chwila relaksu na świeżym powietrzu może zadziałać skuteczniej, niż krople na suche oko czy najlepszy krem nawilżający. Zacznij spacerować, jeździć na rowerze albo biegać przynajmniej dwa razy w tygodniu, a w krótkim czasie zauważysz znaczną poprawę ogólnego samopoczucia.


2. Ruszaj się!

Rób sobie przerwy od siedzenia. To bardzo ważne, gdyż pozwoli ci to zmniejszyć bóle w lędźwiowej części kręgosłupa. Spaceruj, stój, kucaj – zmieniaj pozycję tak często, jak się da. Krótkie przerwy od siedzenia mogą dobrze wpłynąć także na kondycję twojego wzroku, jeśli wstajesz od komputera i spacerujesz przez chwilę dając oczom czas na chwilę relaksu. Działa to bardzo dobrze na oczy i pozwala uniknąć suchości, podobnie jak krople na suche oko.


3. Jedz warzywa, owoce i tłuste ryby

To źródła niezbędnych mikroelementów, witamin oraz wielonienasyconych tłuszczy Omega-3. Jedząc dużo warzyw i owoców, zostawiasz mniejszą przestrzeń dla słodyczy i fast foodów, a jednocześnie dostarczasz organizmowi substancji, których potrzebuje. Jedzenie warzyw i owoców pomoże ci także utrzymać masę ciała na odpowiednim poziomie.


4. Leki stosuj z umiarem

Nie daj się zwariować! Nie warto jeść suplementów garściami. Są takie substancje, które trudno zastąpić i trzeba suplementować. Należy do nich witamina D, którą organizm wytwarza dzięki ekspozycję na słońce. Zimą i jesienią warto ją suplementować, ale latem jest to niepotrzebne. Niektóre leki są nieinwazyjne i warto je stosować – przykładem mogą być krople na suche oko. Nie warto jednak przyjmować tabletek, które mają zapewnić ci wieczne zdrowie i młodość. Lepiej skoncentruj się na urozmaiconej diecie.


5. Badaj się regularnie

Zdrowy tryb życia nie gwarantuje jeszcze, że nie dopadnie cię żadna choroba. Częste badania krwi, moczu oraz regularne wizyty u lekarzy specjalistów gwarantują wykrycie groźnych chorób (na przykład nowotworów) w odpowiednio wczesnym czasie.


Artykuł powstał na podstawie współpracy z producentem kropli do oczu Systane.

 

 

 

Popularne

Leave a Comment