Fitness 

10 zasad zdrowego stylu życia

Pozytywna zmiana trybu życia, nie wymaga od nas wiele wysiłku. W kilku prostych krokach możemy odmienić swoje ciało i czuć się pełni energii na codzień.

1. Najważniejsze jest pierwszy posiłek dnia!

Śniadanie jest obowiązkowymi i najistotniejszym posiłkiem dla każdej osoby, która dba o swoje zdrowia. Doskonałe śniadanie powinno zawierać produkty pełnoziarniste – źródło węglowodanów złożonych, pełnowartościowe białka – takie jak jajka, gotowane na twardo i źródła tłuszczów nienasyconych i wielonienasyconych, czyli żółtka jajek czy awokado. Posiłek złożony z wysokiej jakości makroskładników, zapewni Wam zdrową energię na cały poranek.

2. Regularne posiłki – klucz do smukłej sylwetki

Posiłki powinny być spożywane w regularnych odstępach czasu przyjęto, że mniej więcej co 3 godziny.  Jest to niezwykle ważne, gdyż reguluję to pracę i rytm organizmy. Dodatkowo ogranicza napady wilczego głodu i naturalnie zmniejsza zapas nadmiernych ilości tkanki tłuszczowej.

3. Bogactwo produktów w każdym posiłku

Warto zadbać o różnorodność produktów w każdym posiłku. Dostarczanie bogactwa mikro i mikroskładników ze zróżnicowanych źródeł, pozwala na zachowanie świetnego stanu zdrowia i zapobiega “przejedzeniu” poszczególnymi produktami. Próbuj różnych przepisów i możliwości modyfikowania przepisów, sprawia to ogromną radość. Dodatkowo, pamiętaj o dodawaniu warzyw lub owoców do każdego posiłku.

4. Żywność przetworzona i słodycze – staraj się unikać

Żywność przetworzona zawiera wiele substancji konserwujących i polepszaczy smaków. To zdecydowanie ogranicza ich wartość odżywczą i może powodować znaczny przyrost tkanki tłuszczowej. Słodycze są źródłem węglowodanów prostych i tłuszczów trans. Nie są one źródłem żadnych wartościowych substancji odżywczych, potrzebnych do funkcjonowania naszego organizmu.

5. Woda mineralna – ile jej pić?

Wszystkie procesy w naszym ciele zachodzą w środowisku wodnym. Nasz organizm każdego dnia wykorzystuje 2-3l litrów wody do funkcjonowania i regulacji procesów zachodzących w jego wnętrzu. Osoba dorosła powinna wypijać około 3 litrów wody mineralnej dziennie w celu uzupełnienia poniesionych start i zapewnienia właściwego funkcjonowania organizmu.

6. Wprowadź aktywność fizyczną

Regularny wysiłek fizyczny jest integralną częścią zdrowego stylu życia. Pozwala poprawić wydolność organizmu , przyczyniają się do poprawy stanu psychofizycznego i dotleniają komórki ciała. Doskonałymi formami wysiłku rekreacyjnego jest pływanie, jogging, fitness i jazda na rowerze. Pamiętaj o różnorodności dyscyplin, w ten sposób unikniesz znużenie i spadku motywacji.

7. Relaks – integralna część zdrowego lifestyle’u

Poświęć część czasu wolnego tylko i wyłącznie dla siebie, zapomnij o problemach dnia codziennego i zajmij się swoim ulubionym hobby lub zanurz się w dobrą literaturę. Stan umysłu odbija się na wyglądzie zewnętrznym.

8. Samoocena- pracuj nad nią

Pamiętaj, że na wiele spraw i wydarzeń nie masz żadnego wpływu. Nie obwiniaj się za niepowodzenia i dawaj z siebie jak najwięcej. Znajdź w sobie cząstkę wewnętrznego dziecka i każdego dnia pochwal siebie za osiągnięte rezultaty.

9. Wysokiej jakości sen

Zdrowy i spokojny sen pozwala na pełne zregenerowanie organizmu po ciężkim dniu pracy.  Należy pamiętać, że śpimy niemal przez połowę życia i należy zapewnić sobie jego maksymalny komfort.

10. Małe kroki – wielki efekt

Zmiany w stylu życia należy wprowadzać stopniowo. Stawiaj przed sobą konkretne, niezbyt wymagające cele i staraj się do nich dążyć. Satysfakcja z ich osiągnięcia napędzi Ciebie do kolejnych zmian w swoim stylu życia.

Źródło zdjęcia: Designed by Freepik

Popularne

6 Thoughts to “10 zasad zdrowego stylu życia”

  1. Bardzo dobre rady! Zgadzam się z każdym punkcikiem, chociaż nr 7 zawsze sprawiał mi problemy. Również w moim zestawieniu śniadanie znalazłoby się na pierwszym miejscu – nie wychodzę bez śniadania z domu i nie wiem jak kiedyś mogłam wychodzić z domu głodna. A regularne posiłki to klucz do sukcesu, jestem tego żywym przykładem 🙂

  2. Z większością się zgadzam, ale o tej regularności posiłków to narosło już mitów. Ustalmy fakty. Kaloryczność na dobę, a właściwie na tydzień plus styl życia, obciążenie treningowe bardziej weryfikują to czy będziemy zdrowi, niż to ile posiłków zjemy. Przykładowo przy problemach z insuliną lepiej jest zjeść 2 konkretne posiłki niż 5 małych – umkniemy w ten sposób skoków cukru 🙂

  3. Jest mi tak wstyd, taka kicha – nie mogę podpisać się pod ani jednym punktem 🙁 To straszne! ALE ostatnio postanowiłam stanąć na uszach i wziąć się za siebie bo tak dalej być nie może, latka lecą i zdrowie już nie takie żeby je zawalać

  4. Zgadzam się ze wszystkim. Nie powinno się wychodzić z domu bez śniadania, a słyszę, że nawet dzieci idą bez posiłku z rana. Stosuję 10 pkt. chociaż gubi mnie taki którego tu nie ma:-)

  5. Uwielbiam spać i jem śniadania, więc coś mi się tam zgadza. Do 10 jednak jeszcze dużo mi brakuje 🙂

  6. Trochę mi jeszcze brakuje do pełnego zdrowego trybu życia ale jestem na dobrej drodze. Zaczęłam więcej ćwiczyć, przekonałam się do śniadań i choć nieudolnie to nadal próbuję ograniczyć cukier.

Leave a Comment